خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند گره‌های باز نشده مسکن مهر | ۱۲۰ هزار واحد باقی مانده است تمامی ظرفیت قطار‌های فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد برنج ایرانی ارزان شد خبر خوش برای کارگران؛ پیشنهاد پنج‌ساله‌شدن سقف قرارداد‌های موقت به دولت رفت
سرخط خبرها

کسانی که سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت نکرده‌اند، بخوانند

  • کد خبر: ۱۹۳۷۳۲
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
کسانی که سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت نکرده‌اند، بخوانند
امسال نیز اولین واریز سود سهام عدالت پایان آذرماه اعلام شده است که ۵۰ میلیون سهامدار این سهام باید منتظر واریز آن به حساب بانکی خود باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ طبق سال‌های گذشته سود سهام عدالت معمولا در دو مرحله در ماه‌های آذر و اسفند به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شد.

در این میان سهامدارانی هستند که حتی سود سهام عدالت سال‌های گذشته خود را نیز دریافت نکرده اند. این سود برای آن ذخیره شده و می‌توانند تمام آن را یک جا دریافت کنند.

برای دریافت سود خود کافی است در دو سامانه سهام عدالت و سجام ثبت نام کرده و پس از دریافت کد تایید سجامی، سود سهام عدالت به صورت یکجا به حسابشان واریز می‌شود.

سود سال ۹۵ سهام عدالت که به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزار تومان بود در سال ۹۶ به حساب مشمولان این سهام واریز شد. سود پرداختی سال ۹۶ برای مشمولان سهام عدالت به مبلغ ۱۷۵ هزار تومان و سود مالی سال ۹۷ در سال بعد پرداخت شد. در سال ۹۸ دارندگان سهام۵۰۰ هزار تومانی، ۲۰۰هزار تومان و به دارندگان سهام یک میلیونی دو برابر سود سهام ۵۰۰ هزار تومانی پرداخت شد، یعنی ۴۰۰ هزار تومان. سود سال ۹۹ که در سال ۱۴۰۰ واریز شد برای مالکان سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی، ۴۸۹ هزار تومان، دارندگان برگه سهام عدالت به ارزش ۴۹۲ هزار تومانی، سود ۵۳۲ هزار تومانی، سهام عدالتی‌های ۵۳۲ هزار تومانی۵۷۵ هزار تومان و سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی یک میلیون و ۸۱ هزار تومان سود دریافت کردند.

سال گذشته هم سهامداران سود سال ۱۴۰۰ را دریافت کردند. پارسال سهامداران در دو مرحله سود گرفتند. در مرحله اول آخر پاییز سهامدارانی که سهام عدالت ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومانی داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان سود گرفتند. کسانی که پرتفوی یک میلیون تومانی داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند. اما در مرحله دوم که اواخر اسفند سال گذشته انجام شد سهامداران که سهام ۴۵۲ هزار تومانی داشتند نفری ۶۱۳ هزار تومان دریافت کردند. کسانی که سهام ۴۹۲ هزار تومانی داشتند نفری ۶۶۷ هزار تومان به حسابشان واریز شد. سود سهام ۵۳۲ هزار تومانی نفری ۷۲۱ هزار تومان بود و کسانی که یک میلیون تومانی داشتند یک میلیون و ۳۶۱ هزار تومان دریافت کردند. با این حساب کسانی که تاکنون هیچ سودی نگرفته‌اند باید به دو سامانه سهام عدالت و سامانه سجام مراجعه کنند و با تکمیل کردن اطلاعات خود سود انباشته شده را دریافت کنند.

اما اگر نمی‌دانید مشمول سهام عدالت هستید یا نه می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی samanese.ir از این موضوع مطمئن شوید. در این سامانه با وارد کردن کد ملی سهامداری شما مشخص می‌شود. در صورتی که مشمول سهام عدالت باشید، باید اطلاعات هویتی خود را وارد کنید. پس از تایید هویت شما با انتخاب گزینه مشاهده صورت وضعیت دارایی سهام و مشاهده برگه سهام عدالت، می‌توانید ارزش اسمی سهام، وضعیت واریز سود، تعداد، زمان و مبلغ سود‌های واریزی تا امروز را مشاهده کنید.

سود سهام عدالت امسال چقدر است؟

مبلغ نهایی سود سهام عدالت هنوز قطعی نشده، چندی پیش وزیر اقتصاد و دارایی درباره چگونگی و زمان واریز سود سهام عدالت گفته بود، صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به تازگی اعلام شده است. اگر طی یک مرحله سود‌ها پرداخت شود عدد آن بیشتر می‌شود. اما اگر مثل سال گذشته برخی شرکت‌ها سود سهام را با تاخیر واریز کنند پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد شد. با این اوصاف مبلغ آن هم مشخص نیست.

همه سهامداران توجه کنند

اگر حساب اعلام شده شما برای دریافت سود سهام عدالت مسدود یا راکد باشد، امسال نمی‌توانید سود سهام عدالت را دریافت کنید، مگر تا زمان باقی مانده تا واریز سود این سهام نسبت به تغییر شماره شبای بانکی خود اقدام کنید.

برای این کار با مراجعه به آدرس اینترنتی sejam.ir می‌توانید شماره شبای بانکی جدیدی را ثبت کنید. علاوه بر این می‌توانید شماره شبای بانکی خود را در سایت sahamedalat.ir ثبت و جزء جاماندگان دریافت سود سهام عدالت قرار نگیرید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->